לא בריא לשבת פרקי זמן ארוכים ללא תנועה

כולנו יודעים כמה לא בריא לשבת פרקי זמן ארוכים ואיך עובדי ועובדות משרד נמצאים בסיכון גבוה לחלות במחלות שונות כתוצאה מישיבה ממושכת ובתנוחה לא משתנה ליד שולחן העבודה. אנו יודעים על מדע הארגונומיה המתפתח והמשלב כסאות נוחים יותר מותאמים פחות או יותר לצורת הישיבה מול המחשב. אך האם ידעתם שארגונומיה לבדה אינה יכולה לפתור את הבעיות הנוצרות כתוצאה מישיבה ממושכת?

רק תנועה ומתיחה יכולות לעזור ורק הן יכולות לעשות את עבודתך יעילה יותר.

ישיבה על כסא היא יחסית חדשה לאדם. מבנה הגוף שלנו בנוי כך שהייעוד הקדום שלו היה להליכה , ריצה (אחר צייד) ושינה. ברור שישיבה לא היתה מטרה בבניית גופנו בצורתו הנוכחית.

מחקרים רפואיים וידיעה אנטומית מלמדים שתנועה ומתיחה מגבירים את זרימת הדם למוח ובכך מגבירים את יכולותיו. יותר חמצן מגיע למקומות מפתח במוח ונותנים רגיעה זמנית לעינים ובכך נמנע מאמץ רציף לעינים. ישיבה גורמת לאי נוחות ולעיתים קרוובות לכאב גב ובכך מסיטה את תשומת הלב מהעבודה או מהלימודים לכאב ולהתעסקות בו.

כאשר עושים או לומדים דבר חדש, חשוב למוח הפסקה. הליכה בחדר, מתיחת הגוף וכו' מאפשרות הפסקה ורגיעה. בעת לימוד ענין חדש המוח מאחסן אותו ב"תיקה זמנית" (the hippocampus) , הפסקה קצרה מעניקה למוח תהליך חשוב זה ותנועת המתיחה עוזרת לשמור את האינפורמציה לטווח ארוך וביעילות מירבית.

בפעם הבאה שתחשבו ש"אין לי זמן להימתח", זיכרו שאם אתם באמת רוצים להשיג או ללמוד יותר, אתם חייבים למצוא לעצמכם את הדקות הבודדות כדי להימתח.

תגובה אחת בנושא “לא בריא לשבת פרקי זמן ארוכים ללא תנועה”

  1. אכן נכונות העובדות ומתוך ניסיון במטופלים רבים, אני ממליץ על המכשיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *