» »

עייפות

משתמשים רבים מדווחים שהשימוש היומי במכשיר משאיר אותם בסוף התהליך בתחושת נעורים והתחדשות. המתיחה העמוקה של השרירים, עוזרת להחזיר לקדמותם את קלות התנועות, להגביר את זרימת הדם למוח ו"לעורר" אותו בעזרת החמצן שמגיע מהר ויוצר מחזור דם מהיר במוח.

הסופר הנודע, דן בראון (צופן דה וינצ'י), מתהפך על גב Back לפני תחילת הכתיבה כדי להגביר את הערנות ולהתגבר על מצב של חוסר ריכוז בכתיבה המאפיין סופרים. כוכבת הקולנוע אווה מנדס אומרת שהיפוך על גב Back הוא הסוד היפה לחיוניות ושמחת החיים ולמראה הצעיר.

כאבי צוואר

ישנם מספר גורמים לכאבי צוואר, אך האם גב Back יכול לעזור? בעקבות כך שהפחתת לחץ על ידי היפוך מתקדם ככל שמתהפכים יותר, כלומר כל חוליה מתרווחת על ידי אותו המשקל שלוחץ עליה בעת העמידה; הלחץ על הצוואר נובע ממשקל הראש. היפוך מלא על המכשיר מאפשר מתיחה עדינה ותנועה סיבובית של הצוואר ,שחרור השרירים ומתקנת חוסר תיאום קל של החוליות

עצב צובט

"עצב צובט" הוא כינוי משותף לעצב שלחוץ או מכווץ. עצבים מקשרים את המוח לשאר חלקי הגוף דרך עמוד השדרה. עדיין לא הכל ידוע כמו איך עצב צובט משפיע על איבר, שריר ותפקוד הנשלט על ידי מערכת העצבים. הברור הוא שמצב זה ניתן לריפוי. על-פי מחקר, מתיחה במשך 10 דקות מראה על שחרור לחץ בין חולייתי ומכאן שחרור לחץ על עצב. הרווח שנוצר בין החוליות מאפשר יותר מרחב לשורשי העצב ובכך נמנע הכאב.

יציבה

יציבה טובה ונכונה היא התרופה הטובה ביותר לכוח הכובד. האנך היורד מהצוואר עד הרגליים עובר בארבע נקודות המחזיקות את הגוף ישר: החלק העליון הנשען על חוליות הצוואר, 5 החוליות התחתונות של עמוד השדרה, מפרק הירך ומפרקי הברכיים. כאשר המשקל מתחלק נכון בין ארבע הנקודות, הגוף יכול לשאת את כוח הכוב

ניוון ושחיקת דיסק

ניוון דיסק הוא תופעה טבעית הנובעת מתהליך ההתבגרות ופוגע במבנה ובתפקוד של הדיסק. כתוצאה מלחץ של עשרות שנים על הדיסק, המרווחים בין החוליות מאבדים מגמישותם, מהאלסטיות שלהם ומבלימת הזעזועים. יום אחר יום, כח הכובד לוחץ על הדיסקים, סוחט את נוזל השדרה ובכך הניוון הולך ומתגבר. דיסק מנוון יכול להוביל לתהליך שסופו הינו איבוד גובה, פריצת דיסק, בלט דיסק ולחץ על עצב הגורם לכאב. אמנם לא ניתן לעצור את התהליך כולו אך אפשר לתקן את זרימת הנוזל על ידי היפוך הגוף. כך מתאפשרת גם יצירה מחדש של רווח בין החוליות והחזרת הגב למצב תקין.

שרירים מתוחים

במצבי מתח או עבודה מרובה אפשר לחוש בכאבי שרירים הנובעים מזרימת דם איטית מאד וחוסר הזרמת דם מספקת למערכת הלימפה. תופעה זו גורמת למחסור בחמצן בשרירים והצטברות כימיקלים מיותרים שאינם מפונים.

היפוך אפילו בזוית של 25 מעלות למשך דקות מעטות, מזרז את זרימת הדם למערכת הלימפה ומשחרר תאים מתים. מחקר שנעשה על ידי ד"ר ל.ג. מוזס הראה ב--EMG של היפוך למשך 10 שניות העביר 35% מהכאב.

עמוד שדרה לא ישר

הגב נתמך על ידי מאות רצועות ושרירים המעניקות יציבות אך יוצרות גם לחץ. כאשר עמוד השדרה מאבד מעט מישרותו כתוצאה מיציבה לא טובה ,או מישיבה ממושכת, או מפעילות ספורטיבית, מבנה התמיכה של הגב אינו תומך בגב בצורה תקינה. אפילו בעת שכיבה קיים לחץ של כ-25% מכח הכובד על הגב. לכן חשוב להתהפך כך שאפילו רק 60% ממשקל גופך מהווה מתיחה לגב זאת בזוית של 60 מעלות על מכשיר גב BACK. שחרור מתמשך של הלחץ על עמוד השדרה יחזיר לגב את האיזון מבחינת הסטיה שנגרמה לפני ההיפוך.

איבוד גובה

לדיסקים בעמוד השדרה יש את היכולת לקלוט ולפלוט נוזלים במהלך היום. בתחילת היום הדיסקים יילחצו והנוזל ייסחט מהם. למעשה, דיסק בריא יכול להתכווץ עד כדי 20% מה שיכול להביא לאובדן גובה יומי של 1.5-2.5 ס"מ. בעת השינה הדיסקים מוזנים מחדש בנוזל והדיסק חוזר פחות או יותר למצבו. עם השנים ישנה ירידה בגובה ובגיל מעל חמישים היא יכולה להגיע לאיבוד של קרוב לשני ס"מ. תופעה זו גורמת לכך שהגוף נעשה כפוף. פעילות יומית על המכשיר תמתן את איבוד הגובה ואף תחזיר אותו לקדמותו. כמו כן יימנע כיפוף הגו והזקיפות שהיתה בנעורינו לא תיפגע.

פריצת דיסק | בלט דיסק

הדיסקים בעמוד השדרה נמצאים בין כל חוליה ויוצרים רווח בין המפרקים. הדיסקים עוזרים בספיגת זעזועים בעת הליכה, ישיבה ועוזרים לגוף להיות זקוף. הדיסקים יוצרים רווח שמאפשר לעצבים לצאת מעמוד השדרה ומונעים לחץ על העצבים בתזוזה של הגוף. כאשר נוצר בלט דיסק, לא הדיסק עצמו כואב, הכאב הוא הלחץ שמופעל ע"י הדיסק על העצב, ואף עשוי להוביל לכאב במקומות אחרים בגוף.

האם ידעת שמחקרים הראו שהלחץ על הגב התחתון גדול יותר כאשר אתה יושב מאשר הלחץ כשאתה עומד? באופן איטואיטיבי כשהגב כואב, אנו מתיישבים כדי להעביר את הכאב. בפועל, הישיבה לא תעביר את הכאב. אפילו אם תשכב, תסמיני הכאב לא יעלמו לחלוטין- מחקרים הראו שגם בשכיבה מאוזנת פועל לחץ על עמוד השדרה- לחץ מהשרירים העוטפים אותו.

למידע נוסף אודות תצאות מחקר המראה מצבים שונים של הגוף בהם פועל לחץ על עמוד השדרה לחץ כאן.

מתיחת שרירי הליבה יחד עם פעילות גופנית זו דרך טובה לסייע בהפחתת הסיכוי לכאבים כתוצאה מבלט דיסק בעתיד, אך מה יעזור להעביר את הכאב בטווח הקרוב?

כאשר מתיחות קלות מופעלות על עמוד השדרה, לרווח בין כל חוליה יש אפשרות להתרחב. ההתרחבות מאפשרת לדיסקים להחזיר את הנוזלים. כאשר עמוד השדרה והשרירים מתארכים, החוליות מתיישרות למקומן הטבעי וכאב הגב עובר.

כאבי גב תחתון

בגלל נשיאת משקל הגוף והלחץ הפועל על עמוד השדרה כאשר אנו מתכופפים, לעיתים רבות אנו סובלים מכאבים בגב התחתון. שימוש קבוע בגב Back מסייע למנוע את הכאב ולהעבירו ע"י הזרמת נוזל הדיסק, סיוע ביישור עמוד השדרה, פהחתת הלחץ על שורשי העצבים ושחרור שרירים מתוחים ועייפים. ביצוע תרגילים לחיזוק השרירים בהיפוך עוזרים בחיזוק השרירים ומונעים בכך כאבי גב.

שרירי ליבה חלשים

שרירי בטן, שרירים פניימיים ושרירי גב תחתון חיוניים לתמיכה של פלג הגוף העליון. תרגילים כמו כפיפות בטן על גב Back, עוזרים לחיזוק שרירים אלו. הרבה תרגילים לחיזוק שרירי גב ובטן דורשים טכניקה נכונה כדי לא לגרום לפציעה. כאשר מבצעים תרגילים בהיפוך, אין כל עומס על עמוד השדרה והגב, ולכן ביצוע התרגילים בהיפוך לא יכול להזיק לגב.

סיאטיקה

סיאיטקה היא הקרנת הכאב מהגב התחתון לרגלים. מחקר שנערך בבית חולים ניוקאסל מצא ששיטת ההיפוך הקלה את הכאב והורידה את הצורך לניתוח גב. מטופלים שהופנו לניתוח חולקו לשתי קבוצות; קבוצה אחת ביצעה פיזיותרפיה והשתמשה במיטת היפוך, בעוד שהקבוצה השניה ביצעה רק פיזיותרפיה. לפי תוצאות הניסוי למעלה מ 70% מהמטופלים שהשתמשו במיטת היפוך לא היו זקוקים לניתוח לאחר השימוש. פרופסור דיוויד מנדלוו, נשיא אוניברסיטת ניוקאסל באנגליה, אמר לדיילי טלגרף הלונדוני ששיטת ההיפוך עשויה לחסוך בשנה כ- 160 מיליון דולר על ניתוחים מיותרים.

כאבי שרירים

כאשר אנו מאמצים את השרירים, נוצרים קרעים קטנים שלבסוף גורמים לשריר להתחזק, אך גורמים להרגשת כאבים למספר ימים. היפוך בגב Back מסייע בהאצת התהליך ע"י גירוי מערכת הלימפה בניקוי השרירים מחומצות החלב, ומאפשר לגוף להתרכז בתהליך בניית רקמות השריר החדשות.

שיפור זרימת הדם

מערכת הדם בגוף מעבירה חמצן ומזון לכל תאי הגוף. דם עשיר בחמצן מהריאות יוצא דרך העורקים לתאים, משם הדם זורם דרך הורידים בחזרה לריאות.גופנו פועל נגד כוח הכובד כדי להחזיר דם מהרגליים ומפלג הגוף התחתון, לכן היפוך מסייע בתהליך זה ע"י נטרול כוח הכובד.

הלב שלך פועל נגד כוח הכובד כדי להזרים דם למוח, צרכן החמצן הגדול ביותר בכל הגוף. למרות שמשקל המוח הוא רק 3% מכלל משקל הגוף, המוח צורך 25% מכמות החמצן הנקלטת בגוף. פיטר ראסל, בספרו The Brain Book כותב שההתדרדרות במוח אינה נובעת רק מהגיל, אלא גם כתוצאה מחוסר חמצן במוח. לכן צעד חשוב בהפחתת התדרדרות מנטלית הוא הגדלת אספקת החמצן למוח.

הקלת כאבי גב

רבות מפעולותינו במהלך היום גורמות לשינויים בעמוד השדרה: ישיבה ממושכת מול המחשב, סחיבה והרמת משאות (סלים בסופר,נשיאת ילדים קטנים ואפילו פעילויות ספורט שונות) ישפיעו בסופו של היום על גבנו. על ידי הפחתת הלחץ מהגב יש באפשרותנו לייצבו ולהחזירו למצבו שלפני הפגיעה בו וזאת על ידי השימוש היום יומי בגב Back.
אי יכולת הגוף לשאת את משקלו גורם לכך שהוא צריך לספוג את כוח הכובד ללא נתוני הפתיחה שהיו לו. כשל זה אינו רק בחוליות הנסתרות מהעין, אלא בא לידי ביטוי גם ביציבה לא נכונה שמביאה את הגב למצב כפוף, ההולך ומחמיר עם השנים. כאשר השרירים התומכים בחוליות נחלשים גם הם כתוצאה מהכיפוף בגב, החוליה לא תוכל לחזור למקומה הטבעי.זהו מהלך בלתי הפיך אם לא משנים את תנוחות הגוף במהלך היום כפי שעושה זאת הגב back.

שיפור הכושר הגופני

האימונים הנפוצים ביותר הינם אימוני כוח ואירובי, אך לבדם אינם מספיקים לכושר הגופני שלנו. אימון יעיל כולל אלמנטים אירוביים, אימוני כוח ומתיחות.

שימוש של 3-5 דקות בגב Back מאפשר מתיחה שמשפרת את איכות האימון ע"י הגברת הגמישות, שיפור טווח תנועת המפרקים, מגבירה את זרימת הדם ומשחררת לחץ. מעבר למתיחה, גב Back מסייע בשחרור המפרקים מהלחץ, ובכך מפחית את הכאבים.

מלבד יתרונות המתיחה, גב Back מאפשר לך לבצע תרגילים בהיפוך לחיזוק הבטן והרגליים ללא עומס על הגב והמפרקים.

מניעת פציעות

חיזוק שרירי ליבה: שרירי בטן חזקים ושרירי גב חזקים חיוניים לתמיכה בפלג הגב העליון. כפיפות בטן על גב Back מאפשרות לפתח שרירי ליבה שמסייעים במניעת כאבי גב.

רוב התרגילים שעובדים על בניית שרירים צריכים להיות מבוצעים עם טכניקה נכונה, אחרת עלולות להיגרם פציעות. תרגילים בהיפוך מאפשרים התמקדמות בשרירים ללא גרימת עומס על עמוד השדרה ובכך מפחיחתים את הסיכוי לפציעה.

אימון בגב Back

אין סיבה לחכות עד שהגב יכאב- שיטת ההיפוך מונעת את הכאב העתידי! כדי להישאר צעירים אנו דואגים לעור, לשיניים ועושים פעילות גופנית כדי לשמור על הלב והשרירים... אך מה אנו עושים על מנת לשמור על הגב? כמו כל חלק אחר בגוף, פעילות נכונה מסייעת להשאיר את הגב במצבו הטבעי.

זה לא סוד שעם הזמן אנו מאבדים גובה. איבוד הגובה נובע בין היתר מהתכווצות של הדיסקים בעמוד השדרה ומעקמומיות בו. הדיסקים מאבדים את את הנוזלים והרכות שבהם, וזה גורם ללחץ על עמוד השדרה ולשיעור קומה נמוך יותר. שיטת ההיפוך עוזרת להחזיר את הנוזלים לדיסקים ולשחרר את הלחץ מעמוד השדרה, דבר שעוזר להחזיר את הגובה שאבד עם הזמן. הדבר החשוב באמת הינו גמישות גבוהה יותר ובלימת זעזועים טובה יותר.

סגור