שאלות נפוצות

מיטת ההיפוך גב Back מבית “Teeter Hang Ups” הינה היחידה בעולם אשר נושאת תקן בטיחות. תקן הבטיחות הינו UL 1647
מיטת ההיפוך של Teeter הינה היחידה בעולם המאושרת לטיפול בכאבי גב ע”י ה FDA.

ההבדל המרכזי ביותר הינו תקן הבטיחות UL 1647 אשר קיים רק אצלנו. בנוסף, לנו ניסיון של כ-30 שנים בתחום זה, בכל מבחני האיכות נותר גב Back לבדו בראש בהבדלים עצומים על פני שאר החיקויים. זמן ההרכבה קצר מאד, רק לגב Back יש 5 שנות אחריות.

מיטת ההיפוך גב Back מבית “Teeter Hang Ups” הינה היחידה בעולם אשר נושאת תקן בטיחות. תקן הבטיחות הינו UL 1647 בנוסף, המכשיר נושא תו תקן CE, אך לא קיים תקן למיטות היפוך לפי ה CE. תו תקן CE הוא תו תקן כללי למוצר ולא מבטיח שהמכשיר יעמוד בעומס לאורך זמן.

בממוצע 3-5 דקות נחוצות לשחרור אפקטיבי. עם זאת, זה תלוי ביכולת הגוף לשהות במצב הפוך. אין המלצה חד משמעית אך אין גם מניעה למשך הזמן כל עוד הגוף מאפשר זאת. רצוי להגיע במהלך הזמן למשך היפוך של 10-15 דקות. הקשב לגופך כיון שהיפוך הוא פעולה של שחרור והנאה.

בכדי להשיג תוצאות טובות, אנו ממליצים להתהפך יותר מפעם ביום. ניתן להתהפך אחר כל פעילות ספורטיבית או ישיבה ממושכת, כדי לשחרר את הגב.

תחילה יש להרגיל את הגוף למצב של היפוך. בשבועיים הראשונים יש לעבוד בזוויות מתונות, בין 20-30 מעלות, עד אשר מרגישים נוח להגיע לזווית חדה יותר.
הגוף מווסת את השינויים בלחץ הדם על ידי הרחבת כלי הדם והנימים ומגביר את זרימת נוזל עמוד השדרה כדי לתמוך בכלי הדם. אם מרגישים לחץ מתגבר והפנים מאדימות, זו תוצאה של הגברת זרימת הדם והרחבת הנימים אשר למעשה מביאה יותר חמצן למוח, לעיניים, לעור ולשיער. הרגשת לחץ זו נעשית במעטפת החיצונית- מחוץ לגולגולת- בפנים ובעיניים. יש ויסות של הלחץ כפי שכבר הוסבר. הגברת הסירקולציה של הדם ואיתה הבאת נוטריטים (חמרי הזנה) למוח עושה רק טוב. מחקר ראשוני מראה שכתוצאה מהיפוך, המוח מתפקד במהירות גדולה יותר(7%) ובדיוק רב יותר(14%). כל הרגשה לא נוחה חולפת ככל שמשתמשים יותר ומתרגלים יותר עד שהיא נעלמת לחלוטין, לכן זו הרגשה נורמלית שיש למתחילים. אפשר להקל על התחושה בתנועה קדימה ואחורה כמו נדנדה.

שיטת ההיפוך היא צורה טבעית לשחרור מכוח הכובד. זה אומר שכל חוליה ומפרק משוחררים מהלחץ המופעל עליהם על ידי כוח הכובד. כל עמוד השדרה נמתח ולמעשה משתחרר מכוח הכובד. ניתן לצפות ב-DVD המצורף למכשיר ולראות את התרגילים באתר גב BACK.

אכן זהו פחד משותף לרבים.

  1. אפשר להתהפך ולהגיע לאותן תוצאות גם ללא תליה בזוית 90 מעלות.
  2. לפני ההיפוך יש להבין היטב את הטכניקות השונות שישנן בגב BACK.שאל תמיד את המוכר. התאם את צורת ההיפוך לצרכיך ויכולותיך ובכך תימנע ממצב שנראה שאינך יכול לצאת ממנו.
  3. במצב של תליה ורצון לחזור-הצמד יד אחת לחלק העליון של המיטה ומשוך וביד השניה החזק ודחוף באחת מרגלי המעמד תוך כדי קיפול הבירכיים. כך תשתחרר בקלות ותגיע לשכיבה. ראה את הסרטון ותבין יותר.
  4. בכל מקרה, אם אינך בטוח בפעם הראשונה, בקש ממישהו שיהיה נוכח ויעזור לך במקרה הצורך. החשוב ביותר להישאר רגוע ולפעול בקור רוח.

עלולות להיות לכך כמה סיבות: אם התהפכת מהר ובזווית חדה יתר על המידה. כיוון שגופך אינו רגיל בהיפוך, עליך להרגילו במתינות. חשוב להתהפך לאט וגם החזרה למצב אופקי צריכה להיות איטית, חזרה מהירה עלולה לגרום ללחץ פתאומי על עצב העובר לאורך עמוד השדרה. הכאב הקל עשוי להיות גם תוצאה של חזרה של חוליה למקומה הטבעי. אם אתה חווה כאב קיצוני או הכאב מופיע בעת ההיפוך, הפסק והתייעץ עם רופא.

ראה לפי הוראות היצרן המצורפות לגב BACK וכן ב-DVD. באופן כללי לא מומלץ להתהפך כאשר יש דלקת באוזן התיכונה, מי שלאחרונה עבר שבץ מוחי, לחץ דם גבוה מאד ולא מיוצב, עצמות חלשות, לאחר ניתוח בקרסול, הפרעות בקצב הלב. במקרה של ספק רצוי להתייעץ עם רופא המשפחה.

הדיסקים הם רקמה רכה בין החוליות. בתוכן יש נוזל בצורת ג’לי עטוף בטבעת. כאשר המעטפת נחלשת הג’ל בולט ממקומו ועלול ללחוץ על עצב. כאשר מתהפכים מפחיתים את הלחץ בין החוליות, ובכך מאפשר לדיסק לחזור למקומו. בכך נמנעת פריצת דיסק והכאב יחלוף. כמובן בשימוש מתמיד בגב BACK.

משתמשים שסבלו ממיגרנות דיווחו על הקלה משמעותית בשימוש מתמיד בגב BACK. אין לכך אישורים מדעיים, אך ההיגיון הוא שאכן הגברת העברת חמצן למוח עשויה להקל על כאבי ראש ומיגרנות.

בעת ההיפוך, דם ורידי מגיע במהירות ללב ולריאות, מתנקה וחוזר נקי לגפיים התחתונות. כמו כן, דם נקי מגיע למוח ולחלק העליון של הגוף. ההיפוך מפחית את בעיית הדליות ברגליים כאשר על הורידים אין כוח כובד וכך הדם זורם בקלות כלפי מעלה. בעת ההיפוך הלב מנקה את הדם הנמצא בחלקי הגוף התחתונים.

יש סוגי ניתוח רבים. חלק מהמנותחים נעזרו בגב BACK לאחר הניתוח ודיווחו על שיפור משמעותי באורח החיים. בכל מקרה רצוי להתייעץ עם מומחה.

רצוי מאד להתחיל את השימוש בגב BACK מוקדם ככל האפשר. כך ניתן לעצור את התקדמות התופעה. ניתן להשתמש בכל גיל וידוע שגם בני 50 הצליחו לישר את גבם כתוצאה מעקמת. רוב סוגי העקמת בילדים נובעים מאנומליה של החוליות או הסתיידות הנגרמת מליקוי כל שהוא. שימוש בגב BACK משפר במידה ניכרת ולעיתים, בשימוש מתמשך ועקבי, תופעת העקמת נעלמת. תמיד רצוי להתייעץ עם פיזיותרפיסט. למידע נוסף: לחץ כאן

בצער יש לומר- גב BACK לא יכול להאריך את הגובה.. אולם , בשימוש מתמיד, המשתמש יחזור לגובהו המקורי . זאת עקב העובדה שבמהלך השנים אנו מתקצרים ב-2 עד 5 ס”מ כתוצאה משחיקת סחוסים ודיסקים ומיציבה לקויה. היפוך יומי על גב BACK משמר את עובי הדיסקים ובכך מחזיר לגוף את אורכו. עובדה זו נתמכת במחקרים שפורסמו בשנות ה-70 וה-80 של המאה הקודמת:

[1] Foreman, TK, et al: Diurnal variations in spinal loading and the effects on stature: a preliminary study of nursing activities. Clinical Biomechanics, 2: 48-54, 1987. [2] Tanner, J. Beating Back Pain. London: Dorling Kindersley, 1987. [3] Nachemson, A and Elfstrom, G: Intravital Dynamic Pressure Measurements in Lumbar Discs. Scandinavian Journal of Rehab Medicine, supplement, 1970.